Vistas de página en total

jueves, 27 de octubre de 2016

La tecnologia i les intel·ligències múltiples

Bon dia lectors, avui parlarem de com la tecnologia pot afavorir al desenvolupament de les intel·ligències múltiples.

La INTEL·LIGÈNCIA és una aptitud mental que implica:
       1. Adaptació i comprensió del nostre entorn
       2. Capacitat de raonar i resoldre problemes.
       3. Capacitat de pensar abstractament i captar idees complexes
       4. Capacitat d'apendre ràpidament de l'experiència. 
No és tant sols una capacitat escolar o una aptitud per als tests.Com a concepte és quelcom que hem consruït al llarg de la nostra vida.

La teoria de les intel·ligències múltiples, va ser proposada per Howard Gardner. 
Aquest model proposa que totes les persones tenen 8 tipus d'intel·ligència que poden estar relacionats, el comportament, la manera d'aprendre, captar, comprendre, entre d'altres, el món que les envolta.


  1. Intel·ligència lingüística: es manifesta a través del llenguatge oral i escrit. (ex. escriptor o advocat)

  2. Intel·ligència musical: capacitat per apreciar, discriminar, transformar i expressar les formes musicals, sensible al ritme el to i el timbre. (ex. musics, cantants)

  3. Intel·ligència logico-matemàtica: capacitat per analitzar problemes i portar a terme operacions matemàtiques. (ex. matemàtics, científics, ingeniers, informàtics)

  4. Intel·ligència espacial-visual: capacitat per percebre amb precisió el món visual i espacial. (ex. arquitectes, artistes, cirurgians)
  5. Intel·ligència corporal-cinestèsica: capacitat per controlar els moviments del propi cos i la utilització d'objectes amb destresa. (ex. ballarins, esportistes, escultors)

  6. Intel·ligència interpersonal: capacitat per entendre i respondre de manera adequada els estats d'ànim, temperaments, motivacions i desitjos dels altres. (ex. mestres, polítics, metges)

  7. Intel·ligència intrapersonal: capacitat per accedir als sentiments propis i comprendre's un mateix i utilitzar aquesta informació amb eficàcia en la regulació de la pròpia vida. (ex. psicòlegs, filòsofs)

  8. Intel·ligència naturalista: capacitat de comprendre el món natural i treballar eficaçment en ell. (ex. biòlegs, jardiners, arqueòlegs)

Els infants desde molt petits van adquirint  una sèrie d'aprenentatges que al llarg de la vida es van modificant. Cadascun d'aquests aprenentatges, es relacionen amb un tipus de intel·ligència en concret, que varia segons l'infant. Tot i que les tenen totes en diferents graus de desenvolupament.

Considero que com a mestres, gràcies a la tecnologia, podem millorar les intel·ligències múltiples dels nostres alumnes. Ja que avui en dia es poden realitzar tota mena d'activitats i jocs didàctics per desenvolupar cadascuna d'aquestes i dedicar-li el temps necessari.

Els beneficis de treballar les intel·ligències múltiples en l'àmbit escolar són molt diversos. 
  1.  Motiva l’alumne.
  2.  Personalitza l’aprenentage. 
  3.  Ofereix un aprenentatge més complet i real. 
  4.  Ensenya a aprendre.
  5.  Potència moltes habilitats i destreses. 
  6.  Fomenta la innovació educativa. 
  7.  Proporciona resultats més significatius. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario